نحوه انتقال گرمای گرماتاب در رستوران ها و کافه ها
نوشته شده توسط : اختیری

تامین گرما برای رستوران ها و کافه های پشت بام مانند خورشید، گرما را به صورت امواج تابشی به سطح بدن افراد و اشیا منتقل می کند و آنها را گرم می کند. یک سیستم گرمایش تابشی (همچنین به عنوان بخاری شناخته می شود) از سوخت سوزان استفاده می کند و انرژی حاصل از آن به لوله های با پوشش آلومینیومی با دمای بالا منتقل می شود و امواج تابش حرارت مادون قرمز در محلی که محیط است یکنواخت و کنترل می شود.
مهمترین مزیت بخاری های هوا در رستوران ها و کافه ها
مزیت بخاری های تابشی نسبت به سیستم های سنتی و قدیمی این است که بخاری های قدیمی ابتدا هوا را گرم می کنند و هوای گرم به تدریج باعث گرم شدن محیط می شود که این اشتباه در فرآیند گرمایش محیط است. قیمت هیتر سقفی صنعتی زیرا مدت زمان زیادی طول می کشد تا محیط گرم شود و راندمان سیستم کاهش می یابد و سوخت بیشتری برای گرم کردن هوا و اجسام مصرف می شود. علاوه بر این، تا زمانی که اجسام موجود در جو گرم نشده باشند، با وجود تولید گرما، دمای اتاق حتی پس از مدت کوتاهی کاهش می یابد.

علاوه بر این، اگر بخواهیم از بخاری برای گرم کردن محیط استفاده کنیم، به خصوص در رستوران ها و کافه ها یا رستوران ها، گرمای تولید شده توسط باد هدر می رود و این گزینه پاسخ واقعی این نیست. علاوه بر این، گرمای تولید شده به طور یکنواخت در فضا توزیع نمی شود، افرادی که در کنار بخاری نشسته اند گرما را بیشتر احساس می کنند و سایر افراد نمی توانند گرما را دوست داشته باشند.
اما بخاری های تابشی نیازی به گرم کردن هوا ندارند و هوا محیط را گرم می کند. این نوع سیستم گرمایشی همانند نور خورشید عمل می کند و گرمای تولید شده را به سمت اجسام و افراد هدایت می کند، در این روش گرما از هوا گرفته نمی شود و تمام گرمای تولید شده باعث گرم شدن محیط می شود.





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: